دانشنامه

بات چیست و چه تفاوتی با ربات دارد؟

تفاوت بات و ربات

بات چیست؟

بات (Bot) یک نرم افزاری است که برای انجام کارهای خاص و مشخصی برنامه‌ریزی شده‌ است. بات‌ها به صورت خودکار کار می‌کنند. این بدان معناست، که آن‌ها طبق یک دستور العمل خاص کار می‌کنند؛ بدون نیاز به اینکه که کاربر انسانی آن‌ها را راه اندازی کند. به طور کلی آن‌ها کارهای تکراری را انجام می‌دهند. بات‌ها می‌توانند کارها را خیلی سریعتر از هر نیروی انسانی انجام دهند. از این نظر کمک شایانی به کاربران خواهد کرد. به کمک آن‌ها کارها بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

تفاوت بات و ربات چیست؟

بات‌ها همان ربات‌های بدون بدن هستند. ربات‌ها دستگاه‌های قابل برنامه‌ریزی هستند که می‌توانند به طور خودکار اقداماتی را انجام دهند، در حالی که بات‌ها برنامه‌هایی هستند که می‌توانند به طور خودکار اقداماتی را انجام دهند. درست است که زمینه‌های مشترکی بین بات‌ها و ربات‌ها وجود دارد ولی درست نیست آن‌ها یکسان فرض کنیم.

بات‌ها چه می‌کنند؟

بعضی از بات‌ها برای رسیدگی به انواع درخواست خدمات مشتری استفاده می‌شوند؛ که بدون استفاده از بات‌ها، نیاز به تماس تلفنی یا یک عامل انسانی دارند. تاکو بل یک ربات منتشر کرده است که به شما امکان می‌دهد از طریق مکالمه چت خودکار سفارش و هزینه پرداخت کنید.

سایر ربات‌ها مانند X.ai می‌توانند به برنامه ریزی جلسات برای شما کمک کنند. کافی است ربات را به موضوع ایمیل خود اضافه کنید ­پس از تنظیم ترتیب، به شما هشدار داده و آن را به تقویم خود اضافه کنید. با پیشرفت فن آوری بات، تفکر این است که بات‌ها قادر خواهند بود تا انواع مختلفی را به صورت خودکار انجام دهند. شاید حتی موضوعاتی که به اندازه مالیات شما پیچیده باشد.

دیدگاه خود را ثبت نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *