دانشنامه

چرا کسب و کار شما به توسعه چت‌بات نیاز دارد؟10مورد

دلایل نیاز کسب و کار شما به چت‌بات‎ها 10 دلیل اساسی

آیا صاحب یک کسب و کار هستید؟ آیا بیزینس شما واقعا به یک چت‌بات نیاز دارد؟

 

پاسخ به پرسش‌های بالا به نوع کسب‌ و کار شما و این‌كه شما تا چه حدی دنبال‌كننده‌ی تکنولوژی هستید بستگی دارد. امروزه رقابت سختی که بین کسب و کارها در جریان است، آن‌ها را وادار می‌کند تا همواره خودشان را با فناوری و تکنولوژی‌های روز تطبیق دهند. برای بیزینس‌ها بسیار حیاتی است که بتوانند خیلی زودتر از رقبا خوشان را با ترند‌ها و روش‌های جدید وفق دهند و به سودآوری برسند.

در سال‌های اخیر “چت‌بات‌های هوشمند” به عنوان یکی از پرطرفدارترین ترندها و روش‌ها برای صاحبان کسب و کار ظاهر شده‌اند؛ در واقع بهتر است بگوییم امروزه “چت‌بات‌‌ها” نقش بسیار مهمی در کسب و کار ها ایفا می‌کنند.

      • در بخش ارائه پشتیبانی24/7
      • افزایش بهره‌وری نیروی انسانی

 

در بدو ورود چت‌بات‌، مردم در رابطه با تاثیر این فناوری بر آینده‌ی شرکت‌ها و تجارت، کنجکاو و مضطرب بودند. اما آن‌چه که امروزه شاهد آن هستیم این است که بسیاری از برندها در حال استفاده از چت‌بات‌ها هستند و روند تاثيرگذاری و سودبخشی آن‌ها برای کسب و کارشان را نظاره می‌کنند. ذکر این نکته الزامی است که در دنیای امروز، عدم استفاده از این تکنولوژی، ممکن است بیزینس شما را در فضای رقابتی بین کسب و کار ها و تجارت حذف کند.

به نظر می‌رسد که زمان آن رسیده که هرچه زودتر کسب و کار خودتان را با زمان و پیشرفت‌های تکنولوژی ارتقا دهید. ما در این مقاله به 10 دلیل اساسی که چرا کسب و کار شما به توسعه چت‌بات‌ها نیاز دارد می‌پردازیم.

 

1. پشتیبانی مشتری به‌صورت خودکار برای سوالات مشابه

در هر نوع صنعتی، با توجه به مخاطبان و مشتریان آن، همواره  تعدادی سوالات پایه و متداول وجود دارند که کاربران از صاحبان کسب و کار ها می‌پرسند. برای این سوالات متداول جواب‌هایی مشخص هم وجود دارند که همواره برای مشتریان متفاوت تکرار می‌شوند. برای مدیریت چنین پرسش و پاسخ‌های متداولی چت‌بات‌ها بهترین گزینه هستند.

2. منابع انسانی را برای امور حیاتی‌تر بیزینس خود استفاده کنید

از چت‌بات‌ها می‌توان برای کمک به کاربران و مشتریان، در هر زمانی از شبانه روز استفاده کرد. از آن‌جا که چت‌بات‌ها خسته نمی‌شوند می‌توان از آن‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان به‌صورت شبانه‌روزی و در هفت روز هفته استفاده کرد. از طرفی دیگر می‌توان نیروی انسانی را از انجام چنین اموری رها کرد و علاوه بر استفاده از آن‌ها در امور حیاتی و پربارتر، از صرف هزینه‌های اضافی برای اپراتورهای کسب و کار نیز جلوگیری کرد.

3. برندینگ و برندسازی بیزینس‌تان را با کم‌ترین تلاش بهبود ببخشید

رقابت واقعاً در حال افزایش است و مشتریان به سمت راه حلی گرایش پیدا می‌کنند که به دردسر زیادی نیاز ندارد و در عین حال راه حل نامحدودی را ارائه می دهد. .به طور خلاصه آن‌ها به دنبال راه باکیفیت‌تر با کم‌ترین دردسر هستند. با کمک چت‌بات‌ها مشتریان بالقوه‌ی خود را در هر ساعتی از شبانه‌روز با ارائه‌ی اطلاعات موردنیازشان، به کسب و کار خود جذب کنید. چت‌بات‌ها کم‌تر دچار خطا می‌شوند و از اين‌رو تجربه‌ی بهتر و رضایت‌بخشِ مشتری، به ساختن نام تجاری بهتر برای برند و بیزینس شما کمک می‌کند.

4. توسعه‌ی چت‌بات‌ها هزینه‌ی کمی دارد

یکی از بزرگترین مزیت‌های چت‌بات‌ها هزينه‌ی كم آن‌هاست. با توجه به تجربه‌ی بهتر، سریع‌تر و دقيق‌ترِ مشتريان هنگام استفاده از چت‌بات‌ها، سرمايه‌گذاری بر روی یک محصولِ باکیفیت مانند چت‌بات‌ها برای کسب و کار شما، بسیار ارزشمند است.

5. کسب و کار شما، پیشرو و خلاق!

علاوه بر موارد گفته شده، استفاده از چت‌بات‌ها مشتریانی که شیفته‌ی فناوری و تکنولوژی‌های روز هستند را به سمت بیزینس شما سوق می‌دهد و وفاداری آن‌ها به شما را در آینده افزایش می‌دهد. برای مثال؛ اگر کسب و کار شما جزو اولین استفاده‌کنندگان یک تکنولوژی جدید می‌باشد، شانس بیشتری برای کسب موفقیت خواهد داشت. بیزینس‌های بیشتری در سال‌های آینده به استفاده از چت‌بات‌ها روی خواهندآورد و احتمالا چت‌بات‌ها هم مانند اپلیکیشن‌ها به یکی از عناصر اصلی هر بیزینس تبدیل خواهندشد.

 

نقل قولی منتشر شده در فوربز درمورد کسب و کار ها و چت‌بات‌ها
“Forbes”

6. سرعت بالا

چت‌بات‌ها ماننند نیروی انسانی دارای محدودیت نیستند. در حالی‌که انسان‌ها قادر به مدیریت کردن تعداد محدودی از مکالمات هستند، چت‌بات‌ها می‌توانند به‌صورت نامحدود عمل کنند. چت‌بات‌ها مکمل نیروی انسانی هستند و علاوه بر این‌که کارایی و بهره‌وری را افزایش می‌دهند، از صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای پشتیبانی و به کارگیری نیروی انسانی جلوگیری می‌کنند. چه چیزی بهتر از دقت و سرعت بالا و صرف هزینه‌ی کم‌تر برای اپراتورهای انسانی و ایجاد موقعیت برای ورود کسب و کار شما به بازارهای جدید؟

7. تعامل بهتر با کاربر

چت‌بات‌ها تعامل بهتری با کابران فراهم می‌کنند. آن‌ها با داشتن امکان شروع و ادامه دادن مکالمه، بهترین ابزار برای نگه‌داشتن کابران در یک پلتفرم خاص برای مدت زمان طولانی‌تر هستند. هم‌چنین تعامل و مکالمه‌ی سریع و دقیق چت‌بات‌ها با مشتریان شما به ساختن اعتماد آن‌ها نسبت به بیزینس شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

8. استفاده آسان از چت‌بات‌ها

کاربران و مخاطبان شما با چت‌بات‎‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. زیرا ایجاد ارتباط و مکالمه با چت‌بات‌ها بسیار آسان است. رابط کاربری آسان آن‌ها برای کاربران حس آشنایی ایجاد می‌کند و افزایش اعتماد آن‌ها را به دنبال دارد. این امر مشتریان را بیشتر به ایجاد تعامل با برند و کسب و کار شما تشویق می‌کند.

9. توسعه‌ی چت‌بات‌ها در زمان کم‌تری انجام می‌گیرد

زمان توسعه و راه‌اندازی یک چت‌بات هوشمند با عملکرد بالا، در مقایسه با زمانی که برای راه‌اندازی اپلیکیشن و خدماتی از این دست صرف می‌شود بسیار کم‌تر و بهینه‌تر است؛ در این‌جا تنها این بحث مطرح است که شما مایلید تا چه حدی از روش‌های نوین در کسب و کار خود استفاده کنید؟

10. مقرون به صرفه و کارآمد! چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی

زمانی که ترافیک ورودی وب‌سایت شما افزایش یابد، با استفاده از یک چت‌بات مناسب که توانایی برقراری ارتباط دوستانه و دقیقی با مخاطبان بیزینس شما داشته باشد، تعامل کاربران با کسب و کار شما سریع‌تر، آسان‌تر و بیش‌تر خواهد شد و به دیده‌شدن برند شما کمک خواهد کرد. هم‌چنین وجود چنین پشتیبانی قوی از  مخاطبان، به تبدیل کردن بخش قابل‌توجهی از ترافیک‌ ورودی وب‌سایتتان به “مشتری” کمک خواهدکرد. به هزینه‌های زیادی که تا به امروز برای بخش خدمات و پشتیبانی مشتریان صرف می‌کردید فکر کنید؛ با وجود چت‌بات‌ها، امکان صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری برای ارتقا بخش‌های دیگر کسب و کار خودتان را خواهید داشت.

 

به طور خلاصه…

عملکرد اولیه و راه نوآورانه‌ای که چت‌بات‌ها در بدو ورود خود به نمایش گذاشتند، در کنار پیشرفت و توسعه‌ی چشم‌گیری که در زمان کم به ما نشان دادند، آن‌ها را به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی خدمات و پشتیبانی مشتری در کسب و کار ها تبدیل کرد. در دنیای امروز کم‌تر بیزینس مطرحی را پیدا می‌کنیم که از خدمات این دستیارهای هوشمند استفاده نکند.

حالا کسب و کار ها به دنبال بهترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات چت‌بات‌های هوشمند هستند تا با  خیالی آسوده بخش ارتباط با مشتریان خود را به آن‌ها بسپرند. ما در رومند Romand با بررسی دقیق نیازهای کسب‌ و کار ها و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، اولین دستیار هوشمند صوتی فارسی را ارائه‌کرده‌ایم؛ رومند علاوه بر ویژگی‌های منحصر به فرد یک چت‌بات هوشمند، بر پایه‌ی زبان فارسی طراحی شده‌است و بهترین انتخاب برای کسب و کار های فارسی زبان می‌باشد.

 

 

منبع: وب‌سایت Medium

دیدگاه خود را ثبت نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *